torsdag 28 juli 2011

Evasdotter Design

En av de kreatörer som är klara för lördag är Malin med Evasdotter design.

Bakom Evasdotter Design finns smyckeskonstnär Malin Evasdotter Lindström. ”Jag arbetar mest i silvertråd och med stenar av olika slag, både halvädelstenar och naturstenar. Mest av allt tycker jag om när jag kan plocka en sten direkt från stranden och göra ett vackert smycke av den. Återvinning och miljötänk är centralt för mig i mitt arbete och jag jobbar mycket med att hålla min resursförbrukning låg och återvinningsnivån hög. Designmässigt är silvertråden underbar att jobba med, den kan ge båda mjuka och hårda intryck och är formbar nästintill oändlighet!”



www.evasdotter.se hittar man, utöver silversmycken, handgjorda kort och ekovänliga presenter såsom härliga tvålar, badsalt och saltskrubbar samt växtfärgade, schysst tillverkade sjalar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar